Jumaat, Jun 28, 2013

Dato’ M. Nasir Lakar Magis di Konsert Sang Pencinta

petikan gua.com.my 28 Jun 2013
KAMARUDDIN RAZAL


Konsert M. Nasir Sang Pencinta yang menemui penggemar muzik di Istana Budaya, Kuala Lumpur mulai 28 Jun sehingga 30 Jun 2013 boleh dikatakan sebagai salah sebuah konsert yang terbaik yang pernah diadakan pada tahun ini. Aura dan magis Dato’ M. Nasir masih utuh dan ampuh.

GUA berkesempatan menonton Konsert M. Nasir Sang Pencinta pada malam Khamis dan konsert ini telah membuktikan bahawa M. Nasir merupakan salah seorang penghibur terbaik tanah air. Dimulakan dengan persembahan puisi-drama oleh sekumpulan anak muda yang mendeklamasikan puisi ‘Aku’ dari Chairil Anwar, seterusnya penonton telah dibawa menyelusuri penggembaraan muzik M. Nasir dengan persembahan 22 buah lagu dengan penuh bertenaga sekali.

Menyampaikan seleksi lagu-lagu hitnya seperti ‘Rajawali’, ‘Mentera Semerah Padi’, ‘Keroncong Untuk Ana’ dan ‘Tanya Sama Itu Hud-Hud’, penonton juga berpeluang mendengarkan lagu baru M. Nasir yang berjudul ‘Aku Dah Bilang’. Selain itu, penonton juga diajak menari bersama dengan M. Nasir ketika beliau melagukan lagu ‘Ada’ dan ‘Sahabat Gua’. Suasana Panggung Sari, Istana Budaya gamat seketika apabila semua hadirin bangun dan menarikan retak lagu tersebut yang begitu mengasyikkan.

M. Nasir juga tidak ketinggalan mengalunkan lagu yang pernah dipopularkan oleh kumpulan Search, Meniti Titian Usang dan lagu Srikandi Cintaku, nyanyian asal kumpulan Bloodshed secara akustik. Apa yang membuatkan para penonton kagum ialah disamping alunan vokal mantap M. Nasir, penonton juga disajikan dengan penataan grafik yang cukup mantap. Kaedah 'visual mapping' yang menggunakan beberapa projektor memberi kesan grafik yang cukup menarik dalam konsert tersebut.

Menemui M. Nasir dalam satu sesi sidang media usai konsert, beliau menjelaskan yang dirinya sangat terharu kerana diberi peluang sekali lagi untuk beraksi di pentas Istana Budaya.

“Saya sangat terharu diberikan peluang sekali lagi untuk mengadakan konsert di Istana Budaya. Terima kasih atas semua sokongan yang diterima dari para peminat, kawan-kawan dan pihak media. Terima kasih juga kepada pihak penganjur kerana percaya kepada saya, sebagai seorang penghibur,” ulas M. Nasir yang pernah muncul dalam Konsert Alam Muzik M. Nasir pada tahun 2009, juga di Istana Budaya.


Jangan lepaskan peluang anda untuk menyaksikan Konsert M. Nasir Sang Pencinta ini! Bagi para peminat di luar sana yang mahu menyaksikan konsert ini, tiket masih lagi dijual pada harga RM65, RM85, RM145, RM185, RM225, RM245, RM265, RM325 dan RM455 dan untuk mendapatkan tiket, anda boleh melayari laman web www.ticket2u.biz atau menghubungi Ticket2u di talian 03-41478600 dan boleh menghubungi Istana Budaya Box Office di talian 03-20618134.

2 ulasan:

deaf-angel berkata...

Tapi untuk media dorang tak main full show kan?
Separuh set je kot.
Wam up gitu. Dan ni untuk media, media bukan fans pun, so tak giler2 sangat kot haha

Saudagar Mimpi berkata...

Deaf : Kalau ikut info dr kawan yg pergi mlm prebiu set list mmg full cuma utk mlm show ada tambahan 2 lagu. Beza konsert kali ni lebih banyak lagu yg jarang dimainkan live dan penataan visual pentas yg lebih baik.