Jumaat, Oktober 11, 2024

'Suka hati sayalah hendak pilih siapa' - M Nasir

petikan  Harian Metro 11 POktober 2024

Ridzuan Abdul Rahman  mohamadridzuan@hmetro.com.my


Datuk M Nasir ketika sesi latihan untuk Konsert M Nasir Cipta 2 di MY Studio Sg Buloh. FOTO ASYRAF HAMZAH

Datuk M Nasir ketika sesi latihan untuk Konsert M Nasir Cipta 2 di MY Studio Sg Buloh. FOTO ASYRAF HAMZAH

Sungai Buloh: "Konsert saya, suka hati sayalah hendak pilih siapa," gurau Datuk M Nasir mengulas pemilihan Kid Search mengiringi persembahannya dalam Konsert Cipta 2 yang akan berlangsung di Axiata Arena, Bukit Jalil, malam esok.

Kenyataan ini bagi menjawab persoalan sekiranya kemunculan Kid yang akan beraksi menerusi lagu Pawana akan menimbulkan provokasi kepada sebuah lagi kumpulan Search yang wujud.

"Salah satunya senang untuk saya buat persembahan bila Kid yang main kerana dia yang main dalam rakaman lagu ini. Saya tak kisah sangat kerana saya tahu kesannya nanti akan menimbulkan kekaguman penonton," katanya ketika ditemui pada sesi latihan konsertnya di sebuah studio di sini, Selasa lalu.

Sementara itu, Iman Tang yang mewakili penganjur Icon Entertainment berkata, kebanyakan penganjur sebelum ini hanya memilih penyanyi dan itu menjadi punca sesebuah kumpulan berpecah.

"Untuk Cipta 2 ada kelainan kerana kami jemput gitaris. Mungkin selepas ini pemain dram, kita tak tahu. Pada saya mungkin punca perpecahan berlaku apabila vokalis dapat tawaran menyanyi manakala band tiada.

"Ada yang nak jimatkan kos hanya ambil penyanyi dan biar anggota lain begitu saja. Sekarang, kita respek pemuzik dan bagi mereka kerja," katanya.

Konsert Cipta 2 Datuk M Nasir diadakan selepas sambutan hangat peminat terhadap edisi pertama berlangsung di lokasi sama pada 10 Ogos lalu yang memukau 8,000 penonton.


“Suka hati sayalah,” jawapan Datuk M. Nasir ketika ditanya mengenai pemilihan Kid sempena Konsert Cipta 2,


Sesi praktis Konsert Cipta 2, Datuk M Nasir yang bakal berlangsung pada 12 Oktober di Axiata Arena

sunber Youtube Utusan Malaysia

Tiada ulasan: