Selasa, Oktober 15, 2024

ICON Entertainment rancang Konsert Dato M.N45ir Cipta di Singapura

petikan Harian Metro 15 Oktober 2024

Ridzuan Abdul Rahman  mohamadridzuan@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Pemilik ICON Entertainment, Iman Tang memaklumkan tidak memikirkan untuk menganjurkan konsert artis lain selepas kejayaan penganjuran Konsert Dato M.N45ir Cipta dan Cipta 2 yang berlangsung di Axiata Arena, Bukit Jalil.

"Sekarang tiada siapa selepas Datuk M Nasir. Maksud saya, Ikon bagi saya ada kriteria yang melabelkan. Macam Datuk bagi saya adalah penyanyi nombor satu negara.

"Sebabnya dia cipta lagu dan menyanyikan lagu. Dia penghibur. Setakat ini saya belum ada plan lain. Saya berbual dengan beliau dan tahun depan mungkin akan ada konsert, sesuatu yang baru.

"Saya juga ada perancangan bawa Datuk ke Singapura tapi mungkin gabung Cipta 1 dan 2 kerana banyak permintaan. Saya pun hormat kerana Datuk berasal dari Singapura. Penat kalau buat dua hari," katanya.

Iman Tang berkata, dia mempunyai perancangan untuk menganjurkan Cipta 3 tetapi belum mahu menghebohkannya.

"Kadangkala idea itu datang spontan. Cipta bukan saja akan dibuat di Kuala Lumpur tapi lokasi bandar besar lain juga supaya mereka yang duduk jauh boleh datang menonton.

"Apa pun, perancangan kena sempurna untuk promosikan konsert ini. Saya boleh buat banyak konsert artis, tapi macam Datuk kalau salah atau tak menjadi akan rosakkan namanya.

"Dah tentu pada lain masa kesannya akan membabitkan penaja dan pelbagai pihak, semuanya susah untuk diadakan,"

Tiada ulasan: