Selasa, April 22, 2008

Soseh Soseh: Dunia seni masih perlu sumbangan M Nasir

petikan Harian Metro 22 April 2008

ISTILAH sahabat sejati bagi SS adalah sahabat yang mampu mengharungi susah senang bersama serta berkongsi suka duka.

Malah sahabat sejati mempunyai tempat istimewa di hati dan dalam beribu kawan hanya seorang saja layak digelar dengan panggilan itu.

Dalam dunia seni, Allahyarham Rosli Khamis atau Loloq begitu istimewa di hati penyanyi dan pencipta lagu tersohor, M Nasir.

SS dimaklumkan sehingga kini M Nasir masih tiada 'mood' bekerja sekali gus meneruskan perjuangan seninya walaupun lebih tiga bulan Loloq kembali ke rahmatullah.

Menurut sumber, jika di peringkat awal dulu M Nasir serta beberapa kakitangan Luncai Emas bagaikan tidak bersemangat mengunjungi pejabat kerana sedih mengenangkan pemergian arwah Loloq yang sering menceriakan suasana kerja.

Sekarang ini, SS dengar M Nasir sedang mempertimbangkan keputusan mengundurkan diri dari bidang seni kerana baginya sudah tiada makna perjuangan tanpa sahabat baik di sisi. Apatah lagi, hanya Loloq mampu menghasilkan lirik bersesuaian ideologi M Nasir.

Kalau benarlah bagai di kata, SS harap M Nasir tidak terburu-buru membuat keputusan kerana masih ramai peminat dahagakan cetusan ilhamnya yang membina minda.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul ke berita yg aku baru baca ni?
Tapi kalau betul, apa boleh buat.... Kita kena respek dengan pengorbanan sifu selama ini. Salut!

faizalmukhtar berkata...

insan umpama m.nasir tidak akan semudah itu keluar gelanggang. dia cuma perlu 'seruan' itu semula. aku yakin dia akan kembali bila tepat waktu nanti.

Tanpa Nama berkata...

Ni gossip liar je ni. Selagi tak de kenyataan rasmi dr sifu, selagi tu aku tak percaya!

Saudagar Mimpi berkata...

Saudagar mmg setuju dgn pendapat FM.Hanya masa dapat menentukan...

Tanpa Nama berkata...

Aduh. Kadangkala kesedihan membuai keputusan.