Rabu, Disember 13, 2023

Pertama kali berkongsi satu pentas, Hattan dedah perjalananawal berguru dengan M. Nasir

petikan Mstar 13 Disember 2023 8:30 AM


M. Nasir (kiri) dan Hattan sudah lama berkolaborasi dalam perjalanan kerjaya seni.

DATUK M. Nasir merupakan salah seorang fi gura yang cukup berpengaruh dalam perjalanan kerjaya seni penyanyi DatukHattan.

Menganggap individu itu sebagai guru, Hattan atau Mohd Shukri Shahabudin, 59, turut meluahkan rasa teruja apabila diberipeluang sekali lagi bergandingan dalam sebuah konsert yang diberi nama

Konsert Sifu Dan Aku.

Kata Hattan, persembahan gabungan mereka berdua nanti juga bakal menceritakan perjalanan kerjaya sejak awalpembabitan dalam dunia seni sehingga kini.

"Saya mahu menjadikan konsert ini sebagai satu memori indah untuk kerjaya seni kerana kita kongsi satu pentas bersama didalam satu konsert. Jadi, pada malam itu kami menyanyikan semua lagu hit.

"Sejak mula saya berguru dengan M. Nasir, belajar terbit lagu, menyanyi dan semua dari zaman dulu. Kiranya, konsert iniadalah klimaks pada perguruan saya bersama beliau," katanya.

Dalam konsert yang akan berlangsung pada 3 Februari tahun depan itu nanti kedua-dua mereka akan mendendangkan lagu-lagu popular selain mempunyai sejarah tersendiri.

Malah ia juga menjadi tanda persahabatan dua insan seni yang sudah sekian lama mencipta nama dan kekal bertahanhingga hari ini.

"Memang ini bakal menjadi pengalaman yang tidak akan dilupakan. Rugi kalau orang tak datang kerana dalam penceritaankonsert ini saya akan kongsi bagaiamana mengenali M. Nasir sehingga saat ini.

"Saya juga pernah tampil dengan album berjudul Palestin Untuk Palestin yang diterbitkan oleh beliau," ujarnya

Sementara itu, M. Nasir pula berkata konsert gabungan mereka ini juga menjadi satu cabaran untuk membuktikan dia benar-benar telah menyerlahkan bakat dan potensi Hattan sebagai anak didiknya.

Acara ini juga merupakan pertama kali gabungan mereka berdua dalam sebuah konsert.

"Saya anggap persembahan ini satu cabaran memandangkan hubungan saya dengan Hattan sudah lama. Dia menyerlahkanbakatnya selepas menyanyikan lagu-lagu ciptaan saya.


"Selepas sekian lama bekerjasama, kali ini kami berada di satu pentas yang penonton akan melihat terbuktinya kombinasikami," jelasnya.

Konsert ini bakal berlangsung di Sabah International Convention Center (SICC).

Tiket sudah mula dijual pada harga bermula RM188 untuk tempat duduk bebas dan RM988 untuk VIP.

Tiada ulasan: