Jumaat, Mei 04, 2007

Siti, Nasir kongsi cerita dengan ibu tunggal

petikan Berita Harian 4 Mei 2007
Oleh Nurulhisham Abdul Latiff

SEANDAINYA sebelum ini peminat pernah menyaksikan Datuk Siti Nurhaliza membuat kejutan pada persembahan sempena Hari Ibu dengan menyanyikan sebuah lagu secara duet bersama ibu tercinta, Siti Salmah Bachik, apakah tahun ini dia akan sekali lagi mengundang wanita itu untuk berpadu suara dengannya?

Semua itu belum terlintas di fikiran penyanyi wanita popular itu dek jadual persembahan masih agak jauh iaitu pada 20 Mei nanti. Begitupun, Siti mengaku berkemungkinan besar akan membawa ibunya bersama bagi menyaksikan persembahan yang dijayakan bersama M Nasir di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur itu.

Adibah Noor yang baru saja muncul pemenang Persembahan Terbaik serta Lagu Terbaik (Terlalu Istimewa) Hits 1 baru-baru ini, pula bakal menaiki pentas sebagai pengacara.

Lalu, apabila tiga penyanyi hebat berkenaan dikumpulkan oleh Mahir Entertainment & Production, mengapa tidak saja mereka bertiga bergabung suara menyanyikan sebuah atau dua lagu untuk menghiburkan tetamu pada acara yang bakal bermula jam 2.30 petang itu?

“Insya-Allah, jika tidak ada masalah, tentu kami boleh menyanyi bertiga. Selalunya, persembahan begini akan dilakukan sebagai acara finale,” kata Siti yang bekerjasama buat pertama kali bersama sifu M Nasir bagi persembahan sempena Hari Ibu.

Antara lagu yang difahamkan berkemungkinan besar dilagukan bersama pada petang itu ialah Dua Insan atau Ibu.

Ketika majlis sidang akhbar diadakan baru-baru ini, Siti dan Nasir belum menyediakan senarai akhir lagu yang bakal mereka dendangkan. Meskipun begitu, dua artis ternama ini sudah dapat membayangkan sedikit sebanyak bentuk persembahan mereka dengan membawa lagu yang menyentuh tema keibuan, kasih-sayang dan kewanitaan.

Lebih penting daripada semua itu, pastinya derma ikhlas yang disumbangkan peminat kepada golongan ibu tunggal, hasil kerjasama yang dijalin antara Mahir dan Yayasan Nurjiwa.

Menurut Siti, pada majlis minum petang berkenaan, seramai 20 ibu tunggal akan turut diundang dan menerima sumbangan. Selain itu, sebahagian hasil jualan meja akan disalurkan ke Tabung Yayasan Nurjiwa bagi membantu mereka yang memerlukan pada masa akan datang.

“Sebelum ini, Yayasan Nurjiwa memberikan sumbangan kepada mangsa banjir di Johor dan Pahang, serta mengambil bahagian dalam Malay Mail Big Walk. Kali ini, kita bekerjasama bersama pihak penganjur persembahan ini untuk memungut dana bagi membantu golongan yang memerlukan,” ujar Siti yang juga pengasas yayasan berkenaan bersama suami, Datuk Khalid Mohd Jiwa.

Acara Ibu Ratu Hatiku - Sepetang Bersama Datuk Siti Nurhaliza dan M Nasir itu juga mendapat kerjasama Holiday Villa Group, yang menaja lima cabutan bertuah berbentuk penginapan di Holiday Villa Langkawi, Cherating, Kuala Lumpur dan Alor Star.

Pengarah Urusan Mahir, Nor Mahiran Yusoff, memberitahu, antara agenda istimewa juga ialah peraduan menulis kata puitis mengenai ibu mereka secara spontan pada hari berkenaan. Pemenang akan menerima habuan utama berupa penginapan tiga hari dua malam di Diwangkara Holiday Villa Beach Resort & Spa, Bali.
(Dari kiri) Normahiran, Adibah Noor, Siti Nurhaliza, M. Nasir dan Ahmad Zaki Abdullah selepas sidang akhbar Ibu Ratu Hatiku - Sepetang Bersama Siti Nurhaliza dan M. Nasir, di Kuala Lumpur baru-baru ini. Foto: Utusan Malaysia
INFO
Sambutan Hari Ibu

HARGA meraikan Hari Ibu bersama Siti dan M Nasir ialah RM3,500 (meja VIP), RM2,800 (meja platinum) , RM2,300 (meja emas). Bayaran boleh dilakukan secara tunai, cek mahupun menerusi kad kredit.

TEMPAHAN boleh dilakukan dengan menghubungi Mahir Entertainment & Production di talian 016-2636132 atau 03-42511469 / 42512469. Anda juga boleh datang sendiri ke pejabat Mahir di Suite 3, 1F-1G, Jalan AU1A/4E, Keramat Permai Business Centre, Taman Keramat Permai, Kuala Lumpur.

Tiada ulasan: