Ahad, Disember 09, 2001

Namanya Suci Musalmah

petikan NSTP e media

BEBERAPA hari lalu Kita Orang cuba menghubungi sifu M Nasir di pejabatnya di Luncai Emas untuk bertanyakan keadaan Marlia dan cahaya mata barunya itu.

Sambil-sambil tu nak merisik juga nama si puteri cahaya matanya itu. Malangnya, ketika itu M Nasir sudah keluar pejabat. Jadi terbantutlah hasrat Kita Orang.

Tapi kemudian kakitangan di Luncai Emas yang banyak membantu iaitu Liza memberitahu, mungkin Kita Orang boleh menghubungi Marlia yang ketika ini sedang berpantang di rumah.

Sewaktu menghubungi Marlia, dia sedang berurut. Kita Orang bertanya khabarlah mengenai keadaan Marlia. Kemudian Kita Orang bertanya perihal baby baru itu. Macam ibunya, baby pun sihat juga. Siapa namanya? Sambil ketawa Marlia menjawab, “Suci Musalmah.”

Ya ke?

“Betul,” jawab Marlia ketawa lagi. Siapa beri nama tu? “Macam biasalah. Siapa lagi kalau bukan Abang Nasir,” kata Marlia.

Klasik sungguh ya namanya. Mendengar kata-kata itu Marlia ketawa lagi. “Memang klasik dan sangat-sangat klasik,” katanya.

Dalam perbualan bersama Marlia juga Kita Orang dapat tahu bahawa nama ‘Suci’ diberikan sempena kelahirannya di bulan Syawal.
Manakala ‘Musalmah’ diberikan kerana jarang digunakan.

Apapun, sewaktu Marlia melahirkan Suci Musalmah pada 6 Disember lalu, anak-anak M Nasir dan Marlia yang lain khabarnya tidak sabar untuk menimang adik baru mereka itu.

Malah, masing-masing khabarnya juga sibuk beratur untuk sama-sama menjadi tukang pengasuh Suci Musalmah.

Tiada ulasan: