Rabu, September 26, 2001

Konsert Phoenix Bangkit di Singapura

petikan Utusan Malaysia 26 Sept 2001 

PENYANYI dan komposer terkenal, M. Nasir akan mengadakan Konsert Phoenix Bangkit di Suntex City, Singapura pada 5 Oktober ini. 

Konsert itu lanjutan daripada konsert yang sama dirakamkan oleh stesen ntv7 baru-baru ini. 

Phoenix Bangkit M. Nasir menjadi isu hangat baru-baru ini apabila Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM) memotong segmen deklamasi puisi dalam persembahan untuk siaran stesen itu. 

Pengurus Produksi Luncai Emas Sdn. Bhd., Mohd Khirin Omar berkata, pihaknya berharap, konsert itu akan mendapat sambutan hangat seperti Konsert Gembala M. Nasir yang diadakan pada tahun 1999.

Menurutnya, memandangkan kejayaan Konsert Gembala di Singapura itu, pihaknya dan Kawan Creative International Pte. Ltd. sekali lagi menganjurkan konsert penyanyi itu. 

Konsert itu telah mendapat sokongan dan penajaan promosi daripada stesen radio dan televisyen di sana. 

``Kami berharap akan menerima sokongan daripada semua media cetak di Singapura dan Malaysia supaya dapat menghangatkan lagi usaha-usaha promosi konsert itu,'' katanya. 

Konsert Phoenix Bangkit M. Nasir menyaksikan penyanyi itu membawakan lagu-lagu daripada album terbaru itu dengan lagu-lagu hit seperti Raikan Cinta, Phoenix Bangkit dan Langgam Pak Dogo. 

Album M. Nasir yang mula dipasarkan pada pertengahan Jun lalu mendapat sambutan menggalakkan.

Kata Mohd Khirin lagi, pada konsert itu juga, M. Nasir akan mengimbas kembali lagu-lagu popularnya seperti Express Rakyat, Andalusia dan Kias Fansuri yang turut mengetengahkan 15 pemuzik termasuk penyanyi latar. 

Selain itu, tambah beliau, persembahan M.Nasir juga akan turut diiringi oleh seorang pemain gendang Sunda yang diterbangkan khas dari Indonesia. 

Mengenai pemilihan lokasi persembahan pula, Mohd Khirin berkata, kali ini, Konsert Phoenix Bangkit M. Nasir akan dipentaskan di dewan yang lebih besar bagi keselesaan peminat penyanyi itu.

``Daripada maklum balas yang diterima, kami amat gembira dengan peminat M. Nasir di Singapura yang sudah tidak sabar lagi menunggu persembahan M.Nasir,'' katanya. 

Beliau memberitahu, tiket-tiket untuk menyaksikan konsert itu boleh dibeli dengan harga S$48, S$68, S$88 dan S$108 di semua outlet SISTIC di Singapura dan juga menerusi Luncai Emas dengan menelefon 03-61561357 (Nieza).

Tiada ulasan: