Jumaat, Disember 30, 2022

P Radhi dilamar Luncai Emas

petikan Harian Metro 30 Disember 2022

Ridzuan Abdul Rahman

mohamadridzuan@hmetro.com.my

 Radhi ketika sidang media Fiesto Fest @ Melaka 2022 di Qasis BBQ Garden. FOTO Asyraf Hamzah

Kuala Lumpur: Penyanyi P Radhi yang tular dengan lagu Tiara versi P Ramlee gembira apabila dilamar menjadi artis label Luncai Emas milik komposer dan penyanyi terkenal Datuk M Nasir.

  P Radhi, 31, atau nama sebenarnya Muhammad Radhi Ab Rahman berkata, M Nasir menyenangi gaya lenggok nyanyiannya yang mirip Allahyarham P Ramlee dan mahu ia dikekalkan.

 "Insya Allah kalau tiada apa-apa tahun depan saya akan tampil dengan single ciptaan beliau. Bentuk nyanyian saya belum pasti dia nak macamana. 

Kuala Lumpur: Penyanyi P Radhi yang tular dengan lagu Tiara versi P Ramlee gembira apabila dilamar menjadi artis label Luncai Emas milik komposer dan penyanyi terkenal Datuk M Nasir.

   P Radhi, 31, atau nama sebenarnya Muhammad Radhi Ab Rahman berkata, M Nasir menyenangi gaya lenggok nyanyiannya yang mirip Allahyarham P Ramlee dan mahu ia dikekalkan.

   "Insya Allah kalau tiada apa-apa tahun depan saya akan tampil dengan single ciptaan beliau. Bentuk nyanyian saya belum pasti dia nak macamana.

"Apabila ikut teknik, itulah yang keluar . Dia minta saya cuba menyanyi dalam bentuk lain dan saya boleh buat. Cuma dia suka gaya versi Allahyarham Tan Sri P Ramlee," katanya. 

   Menurutnya, M Nasir memintanya kekal dengan lenggok sebegitu kerana ia jarang didengar dalam industri.

   "Sebenarnya kalau ikutkan saya ikut cara nyanyian sendiri tapi orang dengar macam nyanyian P Ramlee. Saya pun suka disamakan dengan orang yang hebat.

   "Apapun saya sebenarnya takut bila kita dibayangi oleh nama yang besar, orang minta kita buat macam Allahyarham. Saya baru nak nak belajar dan benda itu agak besar bagi saya.

   "Jadi saya nak bawa itu biarlah nama P Radhi. Yang orang kenal saya ialah cara lenggok P Ramlee tapi nak tiru gaya saya memang tak boleh nak buat-buat. Saya tak pandai," katanya yang bertugas di Jabatan Kemajuan Masyarakat.

   Bakat P Radhi dicungkil selepas dia dinobatkan sebagai juara kebangsaan Kemuncak Bintang P Ramlee 2016 anjuran Radio Televisyen Malaysia (RTM).

Tiada ulasan: