Isnin, April 16, 2012

Search Kumpul 101 Lagu Dalam Bentuk Mp3

petikan mStar Online
Oleh FERIDE HIKMET ATAK

Kumpulan Search. Foto SHAARI CHEMAT
KUALA LUMPUR: Buat pertama kalinya, kumpulan Search mengumpulkan sebanyak 101 buah lagu daripada 17 buah album yang telah dihasilkan menjadi sebuah cenderahati eksklusif berbentuk Mp3.

Cenderahati yang dikeluarkan oleh Hooray Marketing Sdn. Bhd dengan kerjasama Sky Search Production itu dihasilkan bersempena dengan 30 tahun penubuhan kumpulan Search.

Vokalisnya, Amy, berkata, idea mengeluarkan koleksi lagu-lagu Search dalam format Mp3 telah dirancang sejak November tahun lalu, ia merupakan sebuah cenderahati yang sangat unik kerana Mp3 tersebut adalah sebuah koleksi berbentuk 'box set'.

"Cenderahati ini khas buat peminat-peminat tegar Search. Kami bekerjasama dengan empat buah kilang di China dan sebuah di Malaysia untuk mendapatkan hasil yang terbaik.

"Lebih eksklusif lagi, ia hanya dijual sebanyak 5000 unit dengan harga RM333 setiap satu. Harganya berpatutan dengan jumlah lagu dan reka bentuk kotak yang boleh menjadi hiasan rumah," katanya.

Kesemua lagu Search telah menjalani proses master semula dan sebagai bonus, lagu Kejoraku Bersatu ciptaan Datuk M.Nasir telah disusun semula dan dinyanyikan dengan nafas baru oeh Amy.

Pemain gitar bass, Nasir, pula berkata, kemunculan cenderahati berbentuk Mp3 sangat sesuai mengikut peredaran masa di zaman yang serba canggih ini.

"Koleksi cenderahati ini sangat cantik dan unik malah ia mampu dibeli buat para peminat tegar.

"Lebih menarik lagi, Mp3 ini turut memuatkan temubual kami bersama M.Nasir selama 80 minit," katanya

Selain Amy dan Nasir, Search dianggotai oleh Yazid Ahmad dan Kid.

link tambahan :
http://fenomenasearch.com/mp3/
- Artikel berkaitan dari Karisma

3 ulasan:

deaf berkata...

better than aku expect.

Saudagar Mimpi berkata...

Deaf : Lu dah beli ke? Mahal seh RM333. Kalau Maiden mau RM666!

Bisnis Digital berkata...

SEARCH mengingatkan masa remaja dulu