Isnin, Januari 30, 2012

Awan Nano ungguli Anugerah Juara Lagu Ke-26

petikan Utusan Malaysia 30 Januari 2012
JUARA lagu dan juara kategori Vokal Terbaik, Hafiz bersama pencipta lagu, Datuk M. Nasir dan penulis lirik Awan Nano, Budi Hekayat (tengah) meraikan kejayaan pada Anugerah Juara Lagu Ke-26 di Stadium Putra Bukit Jalil, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 29 Jan. - Anugerah Juara Lagu Ke-26 (AJL26) memperlihatkan kehebatan lagu Awan Nano nyanyian Hafiz apabila dipilih sebagai juara di Stadium Putra di sini malam ini.Berbekalkan lirik lagu yang mantap melayakkan penyanyi itu membawa pulang wang tunai berjumlah RM35,000 beserta trofi.

Lagu Beribu Sesalan nyanyian gandingan tiga suara pula meraih kedudukan naib juara.Untuk itu, Shila Amzah, Ning Baizura dan Jaclyn Victor membawa pulang hadiah kemenangan wang tunai RM15,000 dan trofi.

Lagu Karma dendangan Faizal Tahir pula muncul tempat ketiga dan meraih wang tunai RM12,000 beserta trofi.

Bagi kategori Persembahan Terbaik pula, anugerah tersebut dimenangi Alyah yang mendendangkan lagu Kisah Hati sekali gus membawa pulang wang tunai RM10,000 dan trofi.

Vokal mantap sewaktu menyampaikan lagu Awan Nano melayakkan Hafiz memenangi kategori Vokal Terbaik dan membawa pulang hadiah wang tunai RM10,000 dan trofi.

AJL26 turut diserikan dengan persembahan pembukaan oleh Jamal Abdillah melalui lagu Senandung Semalam, Awie dengan lagu Bujang Senang serta Datuk Sheila Majid dengan lagu Warna. Selain itu Black, Hazama dan Azlan & The Typewriter turut mempersembahkan lagu Hidup Sederhana (Basikal Tua), Balik Kampung, Chow Kit Road dan Salam Terakhir sebagai tribute kepada Allahyarham Datuk Sudirman Arshad.

2 ulasan:

deaf-angel berkata...

tak tengok pun...nanti aku cekiout kat youtube la yang tribute Sudirman tu

Saudagar Mimpi berkata...

deaf-abgel : cekidout bro jgn tak cekidout. Cekiout juga ucapan kemenangan M.Nasir bro. Ini semua nasib! :)