Rabu, November 17, 2010

Music Aid 2010

Pelbagai masalah dan musibah menimpa para pemuzik tempatan sejak kebelakangan ini. Nama-nama besar sebelum ini seperti Yazid Search, Booty Boy, Zainal Rampa dan ramai lagi kini sedang terlantar sakit mahupun dilanda pelbagai kesulitan. Terbaru adalah kehilangan penyanyi Shamrin Fotograf.

Menyedari hakikat ini, Karyawan bakal merangka satu acara bagi membantu para pemuzik tanahair iaitu program Music Aid 2010 : Dari Pemuzik untuk Pemuzik” dengan tujuan pengumpulan dana Tabung Kebajikan dan Kecemasan Pemuzik , dibawah Biro Pemuzik Professional Karyawan yang diketuai oleh Aznan Alias. Turut menyokong dan membantu ialah Majlis Bandaraya Petaling Jaya, serta tajaan sistem PA dari Mubari Sound & Light dan Heaven Studio.

Ianya satu acara persembahan yang menampilkan kepelbagaian genre yang akan diadakan pada Ahad , 21 haribulan November 2010, bertempat di Dewan Sivik Petaling Jaya , bermula jam 3.00 petang sehingga jam 12.00 malam. Diantara para artis yang sudah mengesahkan penglibatan mereka ialah M.Nasir, Ramli Sarip, Spider, Faizal Tahir, Ana Rafali & Marhean, Suhu dan kepelbagaian artis seperti Satira, Fieldplayer, Maharajah, Naizel, Transformasi DS, Loudspeaker, Sharinband, Dezmelon, Genskii, Mercyside, Roundrobin dari label seperti 2crank.com, Sonic Velocity, PAVA, Jazzcomn dan sebagainya. Pengilang peralatan muzik Soundline juga bakal membuka ruangan pameran dan jualan mereka disana dimana 5% dari setiap pembelian akan disalurkan kepada tabung kebajikan ini.

Bagi yang berminat untuk hadir , sistem sumbangannya ialah dengan kos minimum RM 30 bagi durasi persembahan yang bermula sejak jam 3.00 petang sehingga 12.00 malam.

Jadi, jangan lupa untuk hadir, berhibur sambil menderma . Kehadiran anda adalah manfaat dan rahmat yang besar bagi mereka yang sedang memerlukan bantuan ini.

2 ulasan:

deaf-angel berkata...

dapat sambutan ke show macam gini?

Saudagar Mimpi berkata...

deaf-angel : Ada sambutan kot? Kalau tak masakan Karyawan nak buat show mcm gini. Nak tunggu artis-artis buat konsert solo....hmmmm.