Sabtu, Januari 15, 2000

Konsert M. Nasir pembuka alaf baru

petikan Utusan Malaysia 15 Januari 2000

SEMANGAT, cinta dan perjuangan insan seni bernama M. Nasir akan terungkap di dalam konsert Andalusia M. Nasir yang akan berlangsung pada 29 Januari ini.

Konsert pertama di alaf baru ini menyaksikan penampilan M. Nasir setelah sekian lama tidak terbabit di dalam konsert secara besar-besaran di negara ini. Konsert tajaan Touch 'n' Go yang diterbitkan oleh Boxoffice Malaysia ini akan berlangsung selama empat jam.

Stadium Merdeka dipilih sebagai tempat untuk ribuan warga kota menyaksikan pelbagai kisah cinta dan kemanusiaan diadun dengan kekuatan melodi dan bunyi di pentas.

Konsert ini juga dianggap sebagai pengubat kekecewaan peminat akibat pembatalan konsert Srikandi yang sepatutnya diadakan sempena kelahiran album Srikandi Cintaku seniman itu di pasaran penghujung tahun lalu.

Menurut penerbit konsert ini, Ali Bakar kesediaan Rangkaian Segar Sdn. Bhd yang merupakan pengeluar kad pintar Touch 'n' Go dan penyelaras seluruh Sistem Pembayaran ELektronik Touch 'n' Go merupakan satu penghormatan kepada seniman seperti M. Nasir.

Dengan tajaan itu, konsert ini dijangka akan mencatat sejarah sebagai konsert pertama di negara ini yang mendapat iringan muzik secara orkestra.

''Inilah kali pertama sebuah konsert dipersembahkan secara orkestra di luar dewan tertutup dan secara langsung,'' jelas Ali dalam kenyataan akhbarnya.

Selain M. Nasir, kumpulan popular, Senario dan pelakon Erra Fazira dan Siti Nurdiana turut serta selaku artis undangan.

Tiket tidak diperlukan untuk menonton konsert ini kerana penonton hanya perlu membeli mana-mana kad Touch 'n' Go yang berharga RM15, RM20, RM50, RM100, RM200 atau RM500.

Penonton cuma perlu menyentuh kad Touch 'n' Go ini pada alat pembaca di pintu masuk dan bayaran konsert yang ditetapkan akan ditolak dari nilai yang ada di dalam Touch 'n' Go mereka.

Kad ini boleh didapati di lebih 60 kaunter jualan di plaza-plaza tol utama PLUS, Elite dan Metramac di Lembah Klang, stesen LRT Putra dan kaunter tiket bas terpilih Park May.

Ia juga boleh dibeli di pintu masuk Stadium Merdeka pada malam konsert ini berlangsung.

Oleh: TENGKU KHALIDAH TENGKU BIDIN

Tiada ulasan: