Khamis, Disember 18, 2014

M Nasir jayakan Tombiruo?

petikan Sinar Harian 18 Disember 2014
AKMALIAH RAZAK, FOTO SINAR HARIAN OLEH ROSLI TALIB

WALAUPUN namanya lebih dikenali sebagai sifu dalam industri muzik tempatan, namun Datuk M Nasir turut membintangi beberapa filem sebelum ini.

Antaranya, Kembara Seniman Jalanan, Selubung, Fenomena, Balada, Simfoni Duniaku, Merah, Perempuan Melayu Terakhir, Putih, Puteri Gunung Ledang dan Magika.

Terbaharu, dikhabarkan filem adaptasi daripada novel terbitan Kumpulan Media Karangkraf, Tombiruo yang bakal diangkat ke layar perak turut melibatkan kerjasama daripada bintang seni ini.

Meskipun keputusan rasmi masih belum dilakukan, namun ada ura-ura yang mengatakan M Nasir akan terlibat dalam pembikinan skor muzik dan turut tersenarai sebagai tonggak utama.

Ketika ditemui di majlis sidang media pra pelancaran filem di Auditorium Muhammad V di Karangkraf, Selasa lalu, M Nasir mengakui karya itu adalah sesuatu yang menarik untuk diangkat sebagai filem.

"Bagi saya ianya sangat menarik untuk difilemkan kerana mempunyai tema, sudut seni dan jalan cerita yang berbeza daripada karya lain.
Gambar Tambahan dari FB Pyan Habib : M Nasir & Pyan Habib

"Bila saya dapat tahu filem ini mendapat sentuhan pengarahan daripada pengarah yang juga kawan lama saya, Nasir Jani, saya turut meluangkan masa untuk memberi sokongan.

"Saya yakin, dia mempunyai semangat dan 'attitude' untuk buat filem yang ada pemikiran. Namun, mengenai penglibatan saya dalam filem ini, saya tak tahu lagi. Semuanya belum diputuskan," katanya.

Pada majlis berkenaan, M Nasir dan rakannya, Ito Blues Gang turut membuat persembahan dengan mendendangkan dua lagu dari kumpulan, Kembara.

Persembahan Datuk M Nasir & Ito Blues Geng


Tiada ulasan: