Ahad, Januari 10, 2010

Sifu bersatu, peminat bergaduh

Petikan Utusan Malaysia 10 Januari 2010
Joyahspot


BUKAN mudah hendak menggandingkan dua nama besar dalam satu arena. Kalau si artis tak buat perangai, peminat pulak yang buat hal. Sepanjang minggu ini, kecoh juga dengan insiden sebalik tabir konsert Sakti M. Nasir dan Siti Nurhaliza di Singapura yang berlangsung pada Panggung Esplanade.

Panggung gah yang setaraf Istana Budaya itulah, bukan senang hendak menyanyi di situ tau.

Setakat suara sumbang mambang dan peminat boleh dibilang dengan jari macam Joyah ni, jangan kau bermimpilah ibaratnya hendak membuat persembahan di situ.

Khabarnya konsert itu punyalah meriah, dapat liputan dan siaran eksklusif di Astro pula tu. Maklumlah dua 'kuasa' besar bertemu, pecah panggunglah jadinya.

Tetapi yang tak berapa meriahnya sikap peminat kedua-dua artis ini terutamanya peminat M. Nasir yang dikatakan agak mengada-ngada.

Maklumlah bila buat kat rumah dia, maka peminat M. Nasir ni jadi lain macam sikit. Dicerca dan di'boo' peminat Siti dengan sesuka hati sampaikan hendak bertepuk tangan pun tak boleh. Hai, kenapa jadi macam tu? Tak baik tau buat tetamu macam itu. Kalau takda peminat Siti yang datang, rasanya susah juga tempat tu hendak penuh. Betul tak?

Tetapi dalam hal ini, Joyah tak salahkan peminat M. Nasir saja. Mungkin dek sikap peminat Siti sendiri yang bagai 'kaduk naik junjung' maka hal itu terjadi. Kalau datang ke rumah orang tak bagi salam, tidak dengan muka melambangkan persahabatan, tentulah ada sebab untuk peminat M. Nasir naik marah.

Tiada ulasan: