Khamis, Disember 31, 2009

Bagaikan Sakti, Siti teruja.

dari petikan  mstar 31 Disember 2009 : Siti Harap Dikurniakan Anak Tahun 2010
oleh WAHIDA ASRANI

Bercerita lanjut tentang Konsert Bagaikan Sakti M. Nasir & Datuk Siti Nurhaliza yang akan berlangsung malam esok, Siti akui teruja dapat berkongsi pentas dengan M.Nasir dalam sebuah konsert berskala besar seperti itu.

Malah, sambutan 'luar biasa' yang diterima daripada penonton-penonton Singapura apabila semua tiket habis dijual dalam masa seminggu juga menyemarakkan semangat Siti untuk menampilkan persembahan terbaik pada malam itu.

"Ini adalah kali kedua saya berpeluang buat persembahan di Esplanade. Apa yang saya lihat, kebanyakan warga Singapura memang gemarkan persembahan artis-artis Malaysia. Alhamdulillah, setakat ini, sokongan mereka terhadap saya tidak pernah berkurangan.

"Tentang gandingan saya dan M.Nasir dalam satu konsert yang sama, sebenarnya peluang ini memang sudah lama saya nantikan. Kami sering membuat persembahan bersama sebelum ini, tapi tidak pernah dalam sebuah konsert.

"Bagi saya, konsert ini ibarat persembahan '2 dalam 1'. Saya dan M.Nasir mempunyai muzik tersendiri dan ini akan memberi variasi kepada penonton," kata Siti yang baru saja tampil dengan album duet bersama Krisdayanti (KD) berjudul CTKD: Canda, Tangis, Ketawa, Duka.

Menariknya, bagi yang tidak berpeluang menyaksikan konsert itu secara langsung di Esplanade, ia masih boleh disaksikan juga secara langsung di saluran Astro Box Office Events (saluran 955) pada pukul 8 malam.

Pelanggan Astro boleh melanggan Astro Box Office Events (saluran 955) untuk menyaksikan konsert ini hanya dengan harga RM10.00. Siaran ulangan konsert berkenaan pula akan bermula pada 2 hingga 10 Januari 2009 di saluran yang sama.

Untuk melanggan pakej Astro Box Office Events, para pelanggan Astro boleh menghubungi talian khidmat pelanggan di 1300 82 3838 atau menerusi talian SMS dengan menghantar teks ABOM SAKTI No.IC dan hantarkan ke 32888.


Pengaktifan melalui SMS akan mengambil masa 24 jam. Tempoh untuk melanggan akan dibuka bermula 22 Disember 2009 dan akan ditutup pada 10 Januari 2010.

Konsert Bagaikan Sakti M. Nasir & Datuk Siti Nurhaliza bakal menyaksikan gabungan dua figura hebat ini mengalunkan lagu-lagu popular mereka serta lagu-lagu klasik yang pernah didendangkan oleh seniman terkemuka sepanjang zaman seperti P. Ramlee, Saloma dan Sudirman sepanjang persembahan dua jam tanpa henti.

Konsert istimewa ini juga bakal memperlihatkan dua pengarah muzik terkemuka yang akan bekerjasama mengemudikan konsert ini di atas pentas iaitu M. Nasir di bawah pimpinan Aznan Alias dan Datuk Siti Nurhaliza di bawah pimpinan Aubrey Suwito serta diiringi oleh 30 orang pemuzik di bawah pimpinan mereka.

Ditanya tentang kelainan yang akan ditampilkannya di dalam konsert ini, kata Siti, tidak banyak perbezaan yang akan dilakukan seperti mana konsert-konsertnya sebelum ini. Selain menyanyikan kira-kira 14 buah lagu popularnya untuk segmen solo, Siti juga akan menyanyikan sebuah lagu baru ciptaan M.Nasir berjudul Ada Masa Mata.

Siti dan M.Nasir juga akan berduet sebuah lagu baru hasil ciptaan M.Nasir dan lirik oleh Siti sendiri.

2 ulasan:

deaf-angel berkata...

fren nanti kalo tahu setlist dia, tampal sini eh.

Saudagar Mimpi berkata...

OK bro. Kalo tahu la...