Isnin, Februari 23, 2009

Cenderamata khas sempena konsert M Nasir

petikan Berita Harian 23 Februari 2009
Oleh Rozdan Mazalan
rozdan@bharian.com.my

Cenderamata berupa kole dan alas tetikus (mouse pad) berupa cenderamata yang akan diberikan kepada peminat seniman M. Nasir.

Kole, alas tetikus buat peminat, hasil jualan disalurkan ke Tabung Kebajikan NSTP

SEMPENA Konsert Alam Muzik M Nasir pada 27, 28 Februari dan 1 Mac ini di Panggung Sari Istana Budaya, NSTP bakal mengeluarkan kole dan alas tetikus istimewa buat peminat seniman M Nasir.

Cenderamata khas itu hanya dikeluarkan pada jumlah 500 setiap unit dengan hak eksklusif pada kadar RM20 bagi kole dan RM10 bagi alas tetikus.

Eksekutif Projek Khas Bahagian Pemasaran, Ahmad Hisham Norhashim, berkata cenderamata itu dijual bagi tujuan mengumpul dana mengisi Tabung Kebajikan NSTP.

“Nilai pada sesuatu cenderamata yang dijual bukan ukurannya tetapi sumbangan bagi membantu golongan sangat memerlukan amat dihargai.

“Selain asyik berhibur seharusnya kita juga perlu memikirkan insan kurang bernasib baik untuk meneruskan kehidupan mereka.

“Dengan pembelian cenderamata ini, sedikit sebanyak kita juga sudah mampu menyelamatkan nyawa mereka,” katanya yang boleh mendapatkan cenderamata itu di New Straits Times Press (NSTP), Balai Berita, 31 Jalan Riong, Bangsar, Kuala Lumpur mulai minggu ini dan lobi Istana Budaya setiap malam persembahan.

Menurut Ahmad Hisyam, pihaknya turut menawarkan tiket eksklusif kepada orang ramai yang membeli sepasang cenderamata berupa kole dan alas tetikus.

“Selepas perbincangan bersama BoxOffice (M) Sdn Bhd dipersetujui, kami turut menawarkan tiket eksklusif untuk tayangan khas sekiranya peminat membeli sepasang cenderamata bernilai RM30.

“Tayangan khas ini juga membolehkan peminat menjadi antara penonton pertama akan menyaksikan konsert yang bakal meninggalkan seribu kenangan bersama M Nasir pada 26 Februari ini.

“Bagi mereka yang ingin mendapatkan tiket khas ini jangan lupa membeli sepasang cenderamata ditawarkan pada harga RM30 kerana jumlahnya terhad.

“Disamping berhibur sekali gus kita dapat membantu insan yang sangat memerlukan bantuan untuk mereka terus menjalani kehidupan seperti insan lain,” katanya.

Tiket bagi menyaksikan Konsert Alam Muzik M Nasir kini boleh didapati pada harga RM200 dan RM250, manakala tiket berharga RM45, RM85 dan RM150 sudah habis terjual.

Orang ramai juga boleh mendapatkan tiket itu di kaunter Box Office, Istana Budaya atau tempahan melalui www.ticket2u.biz atau hubungi 03-31498600.

RM1 daripada setiap jualan tiket akan disalurkan terus kepada NSTP Charity Fund.

Konsert yang berlangsung selama tiga malam berturut-turut bermula 27 Februari ini akan diselami lebih 25 lagu lama dan baru ciptaan M Nasir pada persembahan selama dua jam itu.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saudagar,
macam mana nak beli?

Saudagar Mimpi berkata...

Berdasarkan maklumat dari artikel ini, ia dijual di Balai Berita, 31 Jalan Riong, Bangsar, Kuala Lumpur dan lobi Istana Budaya pada setiap malam persembahan.