Isnin, September 17, 2007

Lagu Istimewa Ramadhan Dari Kumpulan Quest

dipetik dari luncaiemas.com.my 17 September 2007
oleh Syah Mohamed

QUEST yang pernah popular dengan lagu Jiwa Terbakar & Kita Rasa Cinta tahun lepas kini muncul dengan sebuah lagu istimewa sempena kehadiran ramadhan yang mulia ini. Lagu ‘Pertama Ramadhan Ini’ dibawakan oleh mereka dengan gaya vokal mantap & berkesan dan diiringi muzik yang cukup tenang sekali.

Kumpulan vokal berharmoni yang dianggotai oleh Aiez, Zenn, Wandi & Raheel ini pernah diberi peluang menyanyikan lagu pembukaan Anugerah Juara Lagu 2006 bersama-sama Francesca Peter dan Man Kidal untuk lagu Sekadar Di Pinggiran di dalam sebuah persembahan bertenaga AJL tersebut. Juga single kedua mereka Kita Rasa Cinta pernah menjadi lagu tema telemovie bersiri popular TV3 tahun 2006 iaitu Salina 2.

Lagu istimewa ramadhan ini sebenarnya merupakan nyanyian semula mereka daripada lagu asalnya yang dinyanyikan oleh penyanyi Shamrin dari kumpulan Fotograf. Kini setelah 12 tahun, pihak Luncai Emas merasakan lagu ciptaan sifu M.Nasir dan lirik oleh Keon ini perlu diberi sentuhan baru tanpa berhasrat menyaingi penyanyi asal lagu ini.

Pihak Luncai Emas berharap para peminat muzik tanahair akan mendapat sesuatu sentuhan daripada lagu ini di bulan Ramadhan kita yang mulia ini.

Sekian, terima kasih dan selamat mendengar PERTAMA RAMADHAN INI – Quest!

Tiada ulasan: